Rekommendationer

Miele har ett mycket starkt varumärke inom marknaden för hushållskapitalvaror och professionella tvätt- och diskmaskiner. En effektiv och frekvent pressbearbetning understödjer numera övriga aktiviteter i vårt arbete att utveckla och ytterligare stärka varumärket. Vi “upptäckte” för något år sedan att denna möjlighet drunknade i allt annat arbete kring marknadsföring och annonsering inom företaget. Med Norsholmens hjälp har vi satt den proffsigt utförda press-bearbetningen på agendan igen – och lyckats! Vi har jobbat med pressmöten, 1-1 intervjuer, företagsinformation och produktinformation till pressen. Nu syns vi mycket mer frekvent i media som magasin och även affärspress. Dessutom har det blivit inne och populärt att jobba med denna form av informations-spridning inom företaget. Tack Lennart och Norsholmen.

- Kent Oderud

VD Miele AB


 

Som grundare och VD för MyNewsdesk fick jag arbeta långsiktigt och målmedvetet för att vinna Lennarts förtroende. Lennart är en engagerad, varm och mycket kompetent PR specialist som kan kombinera det traditionella hantverket med en sund syn på vad ökat engagemang i sociala medier kan ge för resultat. Jag har vid ett flertal tillfällen fått förmånen att rekommendera Norsholmen och Lennart till några utvalda kunder hos oss där behovet har gällt just denna kombination. Om man som organisation söker senior professionell PR hjälp men vill undvika den stora byråns industriella modell så bör man ta en kontakt. Dock bör man inte bli förvånad eller besviken om ett samarbete inte passar för tillfället. Jag vet att Lennart enbart väljer klienter som han tror sig kunna överträffa förväntningarna med. Hans förmåga att skapa långsiktiga resultat kan många i hans breda kontaktnät vittna om.


- Peter Ingman

CEO Mynewsdesk AB

Hos Jabra har vi arbejdet sammen med Lennart siden begyndelsen af 2010. Vi startede et samarbejde op i forbindelse med en enkeltstående produktlancering. På grund af det gode resultat, har vi sidenhen udvidet samarbejdet, så vi nu gennem Lennart har en kontinuerlig kontakt med de svenske journalister. Jeg sætter stor pris på Lennarts proaktivitet og hans gode kontakter hos den svenske presse.

- Anja Broegger Winther

Marketing Manager, JABRA

I know Lennart Thulin since many years as a colleague and some years ago I asked Lennart to assist me when Edita Sweden was established. Lennarts professional advice helped to establish Edita as a major player in the printing market. Since the beginning of 2009 I have used Lennarts services to promote Dovado’s 3G routers in the Swedish market. In short time the PR activities initiated by Lennart has resulted in extensive press coverage and the sales of the Dovado router has improved significantly. It is with great pleasure I recommend Lennart and Norsholmen as a partner for PR activities in Sweden.


- Erik Arthur

Managing Director Dovado FZ-LLC, Dubai and Stockholm

Jag har arbetat med Lennart i flera år och är fortfarande imponerad av kombinationen av gåpåaranda och genomförandekraft med struktur och noggrannhet. Vi har gjort ett antal mycket lyckade pressarrangemang tillsammans.

- Anders Appelqvist

VD CE Konsumentelektronik- branschen

Redan vid starten av Sony Ericsson började vi samarbeta med Lennart. Med sin idéer, kunskaper om och relationer med press samt sitt sätt att strukturera PR arbetet, har han varit en bidragande resurs i Sony Ericsson’s comeback. Under åren vi samarbetade med Lennart fick vi såväl mycket som kvalitativ media. Sverige var den marknad i världen där Sony Ericsson först blev större än konkurrenten Nokia. Sony Ericsson har fått flera utmärkelser för enastående prestationer under åren, något som Lennart och hans sätt att arbeta starkt bidragit till. Tack Lennart för alla positiva artiklar i press och fina inslag i TV!


- Roger Bolander

Sony Ericsson

Sony är ett av världens starkaste varumärken men det är inget som har kommit gratis och vi kan inte heller leva på gamla meriter. För att bibehålla och också flytta fram vår position krävs ett ständigt arbete där press och PR utgör en central del i vår varumärkesstrategi. Med Lennarts hjälp har vi under de senaste åren byggt upp en klar strategi och ett arbetssätt kring press/pr som har möjliggjort att vi idag nämns i pressen ungefär dubbelt så ofta som närmaste konkurrent. Detta hade vi inte klarat utan den knowhow som Lennart besitter och det är alltid lika glädjande att se med vilken energi Lennart går in i ett uppdrag för att leverera ett ännu mer välbesökt pressmöte än sist, eller en 1-1 intervju som ger en 1/2-sida mer text jämfört med förra gången!


- Tomas Malmström

Marknadschef Sony

Lennart ble anbefalt av en journalist i en svensk storavis. Chess engasjerte Lennart i forbindelse med vårt første pressemøte i Stockholm. Pressemøtet ble en suksess, og vi har siden hatt flere svært gode pressemøter med alle de største innen radio, tv og aviser til stede. Chess er svært mediefokusert, og bruker mye resurser på å nå frem til våre kunder via media. Lennart har nå blitt vår eneste og faste PR-rådgiver i Sverige. Lennart er kreativ, hyggelig og inspirerende å jobbe med, og vi i Chess gir ham våre beste anbefalinger.


- Idar Vollvik

Administrerende direktør i

Chess Communication